NOVINKY

arr3Predĺžená záruka na 3 rokyPočnúc 16.1.2017 sme hromadne zaviedli automatické predĺženie záruky na 3 roky pre všetky... arr3Vzor pokladničného dokladuPodľa novely zákona o používaní elek. registr. pokladníc od 1.1.2014 sme povinný takýto vzor dokladu... arr3Registrácia u nás nie je požadovanáRegistrácia na stránke nie je povinná pre uskutočnenie objednávky. Nakupujte priamo bez akéhokoľvek... arr3Český zákazník?Ďakujeme za Váš záujem o naše produkty. Každodenne zasielame aj do Českej republiky. Českým... arr35%-ná zľava pre držiteľov karty Egocard!Sme partnerom Egocard a majitelia kariet Egocard si u nás môžu uplatniť zľavu vo výške 5% na všetok...

KONTAKTY

Varga Trade s.r.o.
Perecká 38
Levice
tel: 0918 974 970
info@kupteraz.sk

TOVAR V AKCII

Cena vr. RP 1,00 €
Skladom
Cena vr. RP 20,00 €
Skladom
Cena vr. RP 25,00 €
Skladom

NAJPREDÁVANEJŠÍ

Cena vr. RP 83,00 €
Skladom
Cena vr. RP 48,00 €
Skladom
Cena vr. RP 112,00 €
Skladom

Obchodné podmienky

Základné údaje

Obchodný názov: Varga Trade s.r.o.

Sídlo: Mochovská 32, 93405 Levice

Sklad / adresa pre doručenie tovaru alebo reklamácií: Perecká 38, 93405 Levice

IČO: 46043357

IČ DPH: SK2023202137

Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Vložka číslo: 28483/N. Spoločnosť je platcom DPH.

 

Čísla účtov pre Slovenských zákazníkov:

Fio banka Slovensko:

Klasický tuzemský formát: 2700116644 /8330

IBAN: SK21 8330 0000 0027 0011 6644

BIC kód/SWIFT: FIOZSKBAXXX

Tatra banka:

Klasický tuzemský formát: 2927864831 /1100

IBAN: SK36 1100 0000 0029 2786 4831 

BIC kód/SWIFT: TATRSKBX

 

Číslo účtu v CZK pre Českých zákazníkov:

Fio banka Česká republika:

Klasický "český tuzemský" formát: 2800116641 /2010

IBAN: CZ38 2010 0000 0028 0011 6641

BIC kód/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Adresa PayPal pre platby v EUR/CZK: objednavky@kupteraz.sk

 

Miesto osobného prevzatia: Sklad na adrese Perecká 38, Levice. Osobnému prevzatiu musí predchádzať potvrdená objednávka cez systém internetového obchodu, prípadne telefonická objednávka. (Lokalita nie je kamenná predajňa, preto Vás prosíme o telefonické avízo pred príchodom, aby sme Vám tovar aj s príslušnými dokladmi včas pripravili).

 

Kontaktné údaje:

Gabriel Varga (konateľ)

Tel: +421 918 974 970, 944 508 787

Email: info@kupteraz.sk

 

Objednávka

Kúpna zmluva, na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Za záväzné sa považuje potvrdenie telefonické (verbálne, SMS) alebo e-mailové po predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky. Predávajúcim potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany. Za podstatné sa považujú hlavne obsah objednávky (popis tovaru a jeho množstvo), cena za tovar, prepravu alebo ďalšie služby, kompletná suma s DPH, spôsob a približný termín doručenia. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar. Recyklačné poplatky sú už zahrnuté v cene tovaru.

 

Storno objednávky / odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany predajcu:

Predajca si vyhradzuje právo stornovať objednávku, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy v týchto prípadoch:

* objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily a pod.)

* tovar nie je skladom. V prípade, že táto situácia nastane, predajca bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny a nákladov na prepravu, bude mu táto suma prevedená späť na jeho účet bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14-tich kalendárnych dní.

* v prípade ak sa ukáže, že kupujúci v minulosti neprevzal zásielku alebo nedodržal obchodné podmienky alebo sa správal akýmkoľvek iným nevhodným spôsobom. Predajca bude včas kupujúceho informovať e-mailom alebo telefonicky o zamietnutí potvrdenia objednávky. V prípade, že kupujúci už zaplatil, platí vyššie uvedené.

 

Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho (na základe zmluvy uzavretej na diaľku):

Kupujúci má v súlade s platnými právnymi predpismi o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru, resp. prevzatím jeho poslednej súčasti či kusu (v prípade zmluvy o viacerých kusoch či tovaru pozostávajúceho z viacerých súčastí). Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy (t.j. aj v čase od objednávky po doručenie tovaru).

Predajca nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predajcom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi za najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predajcom.

Odstúpiť môže kupujúci tak, že túto skutočnosť oznámi predajcovi vopred písomne, emailom alebo na základe elektronického formulára na odstúpenie od zmluvy (nájdete tu), ktorý kupujúci vyplní a odošle najneskôr do 14 kalendárnych dní od prijatia tovaru. (Aktuálne kontaktné údaje predajcu nájdete v úvode obchodných podmienok). Po odoslaní takéhoto oznámenia je kupujúci povinný odoslať tovar spolu s kópiou daňového dokladu späť na adresu predajcu najneskôr do 14 kalendárnych dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy. Kupujúci znáša všetky náklady súvisiace s vrátením tovaru. Predajca je povinný zabezpečiť prepravu a teda aj znášať náklady iba na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

Spôsob vrátenia tovaru je voľba kupujúceho, tovar však odporúčame doniesť osobne alebo dôkladne zabaliť a poslať doporučene, prípadne poistene (u drahšieho tovaru) nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu či poškodenia na ceste k nám. (Doporučene neznamená na dobierku! Vrátenie tovaru formou dobierky nebude akceptované, resp. dobierka nebude prevzatá!).

Predajca je povinný bez zbytočného odkladu (najneskôr však do 14 kalendárnych dní od prijatia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy posúdiť stav vráteného tovaru, vystaviť dobropis a peňažnú sumu vrátiť kupujúcemu. Suma za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Predajca musí vrátiť túto sumu kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, prípadne iným spôsobom ak sa predajca a kupujúci tak dohodnú. (napr. ak si kupujúci zvolil dobierku, predajca je povinný mu peniaze vrátiť prostredníctvom poštovej poukážky, ale môže tak spraviť aj bankovým prevodom ak kupujúci súhlasí. Pri platbách s platobnou kartou má predajca možnosť vrátiť peniaze len bankovým prevodom na účet, ku ktorému kupujúceho karta patrí. Pri platbe cez paypal je vrátenie rovnako na paypal, a pod).

Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru (poškodenie, neúplný obsah, chýbajúce balenie, opotrebovaný alebo znečistený tovar a pod). Kupujúci nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predajca nesplnil informačnú povinnosť o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci nemá právo na odstúpenie od zmluvy v prípade tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.

Kupujúci bol oboznámený s vyššie uvedenými právami, povinnosťami a možnosťami a „zakliknutím“ súhlasu s obchodnými podmienkami, bez ktorého nie je možné v objednávke pokračovať (Tento súhlas nie je na webovom sídle predajcu automaticky „zakliknutý“). Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša kupujúci. (V prípade telefonickej objednávky, objednávky uskutočnenej emailom alebo iným prostriedkom či prostredníctvom iného webového sídla je kupujúcemu posielané aj POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY a to emailom alebo písomne spolu s tovarom.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho pri osobnom prevzatí: Predajca ponúka možnosť vrátenia kúpnej ceny tovaru, teda sumy na daňovom doklade kupujúcemu aj v prípade osobného nákupu / prevzatia tovaru do 14 kalendárnych dní od prevzatia. Podmienky pre stav vráteného tovaru sú rovnaké ako pri zmluve uzavretej na diaľku.

 

Dodacie podmienky

Dodanie objednaného tovaru bude podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne. V prípade dostupnosti tovaru (tzv. tovaru skladom) je to zvyčajne do 1 až 4 pracovných dní v závislosti na voľbe spôsobu prepravy. Vo výnimočných prípadoch (napr. ak tovar nie je skladom, je externým skladom, v prípade dovolenky a pod.) a po dohovore s kupujúcim môže byť dodacia lehota dlhšia. Predávajúci si taktiež vyhradzuje právo predĺženia spomínanej lehoty v prípadoch ak zanechá oznámenie o odcestovaní / dovolenke na hlavnej strane svojho internetového obchodu alebo v podobnej sekcii, kde je takéto oznámenie jasne viditeľné pred realizovaním objednávok, alebo takéto oznámenie zašle kupujúcemu e-mailom pred potvrdením objednávky. Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúcim. V prípade ak kupujúci jasne neuvedie inú dodaciu adresu, bude mu tovar zaslaný na adresu, ktorú má registrovanú v našom systéme alebo zadanú v objednávkovom formulári. (V prípade objednávky zo zahraničia v rámci EU, ak je kupujúci platca DPH a faktúra je vystavená bez DPH je možné zaslanie tovaru iba na adresu sídla spoločnosti, prípadne jej oficiálnej prevádzky). Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na uvedené miesto. Za uvedené miesto sa považujú domová brána, prvé dvere bytového domu a podobne. Prepravca môže, ale nie je povinný dodať tovar na špecifické poschodie v bytovom dome. V prípade ak je služba dodania tovaru až k bytovým dverám dostupná, bude uvedená v možnostiach pre dopravu. Súčasťou dodávky nie je inštalácia ak nie je uvedené inak.  Dopravu na adresu určenia zaisťuje (objednáva) predávajúci. Zásielka s tovarom obsahuje daňový doklad. Faktúra – daňový doklad alebo pokladničný doklad - blok taktiež slúžia ako dodací a záručný list. V osobitných prípadoch sa k niektorým produktom pridáva aj zvlášť záručný list. Záručná doba začína plynúť dňom uvedeným na daňovom doklade (na tovar však poskytujeme záruku v trvaní minimálne 24 mesiacov + 18 dní, čo je maximálna doba uskladnenia zásielky na pošte.

Spätný odber: podľa zákona o odpadoch ponúkame zákazníkom možnosť bezplatného odberu starého tovaru / elektrospotrebiča rovnakého funkčného zamerania a formou kus za kus. Starý spotrebič možno doviezť na našu adresu pre osobné prevzatia. Starý spotrebič možno odovzdať aj kuriérovi po predchádzajúcej dohode s nami a za prepravný poplatok. Pre viac informácii nás kontaktujte telefonicky.

 

Ochrana osobných údajov a registrácia zákazníka - vernostný program 

V zmysle zákona č. 122/2013 Z.z. SR o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (Zákon č. 84/2014 Z. z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov) kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje svoj súhlas so spracovaním a uchovávaním jeho osobných údajov, ktoré sú potrebné pre činnosť predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich evidovaných a registrovaných informačných systémoch. Za tieto osobné údaje sa považujú najmä: Meno, priezvisko, dodacia adresa, prípadne fakturačná adresa, telefonický a emailový kontakt kupujúceho. Kupujúci, v prípade ak je občanom iného členského štátu Európskej únie ako Slovenska zároveň týmto potvrdzuje, že dáva svoj súhlas aj s cezhraničným prenosom osobných údajov do Slovenskej republiky. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci kedykoľvek odvolať (osobne, telefonicky, e-mailom, písomne v liste). Údaje budú následne z registrovaných informačných systémov vymazané bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 1 mesiaca. Predávajúci umožňuje vo svojich internetových obchodoch nákup bez registrácie, ale v prípade ak sa zákazník zaregistroval (napr. za účelom vernostného programu) a želá si svoje osobné údaje zaktualizovať, môže tak spraviť priamo na stránke internetového obchodu ihneď po prihlásení.

Predávajúci vyhlasuje, že súhlas kupujúceho si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo iných povinností ustanovených predávajúcemu. V prípade ak kupujúci nesúhlasí so spracovaním svojich osobných údajov v registrovaných informačných systémoch predávajúceho, má možnosť svoju objednávku uskutočniť telefonicky.

 

Zoznam IS (informačných systémov) a tretích strán:

Registrované IS predávajúceho na Úrade na ochranu osobných údajov, resp. systémy podliehajúce oznamovacej povinnosti (podľa novely z apríla 2014): internetový obchod (reg. čislo 201407602), emailový klient (reg. číslo 201407600).

Evidované IS: Skladové hospodárstvo a fakturácia,

Sprostredkovatelia: účtovná kancelária A.S.D. spol. s r.o., IČO: 44635443,

Tretie strany podľa §10 zákona č. 122/2013 Z.z: Daňový úrad SR, Slovenská pošta a.s., Geis SK s.r.o., MINET s.r.o., Pricemania s. r. o., Heureka Shopping s.r.o, Orgány činné v trestnom konaní, BREL, spol. s r.o., Gebrüder Weiss, s.r.o., FROGMAN s.r.o., Uloženka s.r.o.,

Tretie strany - príjemcovia (iba k nahliadnutiu v prípade napr. auditu): ASEKOL SK s.r.o. IČO: 45602689, ENVI-PAK, a. s. IČO: 35858010,

 

Registrácia, tzv. vernostný program:

Registrácia kupujúceho v internetovom obchode pre účely uskutočnenia objednávky nie je povinná, prináša však mnoho výhod. Registrovaný kupujúci teda zároveň udeľuje predávajúcemu súhlas na zasielanie noviniek, reklám a ďalších oznámení týkajúcich sa marketingovej činnosti internetového obchodu. Tento súhlas môže kupujúci kedykoľvek zrušiť v sekcii „Newsletter“ a to potvrdením voľby „Nie, nesúhlasím“ a uvedením emailovej adresy, ktorú má v systéme internetového obchodu registrovanú.

 

Platba a doprava

Osobné prevzatie

Je možné uskutočniť na adrese skladu spoločnosti po predchádzajúcej telefonickej alebo systémovej objednávke. Pri osobnom prevzatí môžete za tovar zaplatiť iba hotovosťou.

Platba vopred bankovým prevodom alebo cez Tatrapay

Čísla účtov obdržíte v potvrdzovacom emaily alebo nájdete aj v obchodných podmienkach. Pri voľbe Tatrapay Vás systém automaticky naviguje do platobného systému Tatra banky.

Emailová alebo kartová platba vopred na účet paypal

Emailová adresa paypal je spresnená v objednávkovom formulári alebo v sekcii „Kontakty“. Platbu kartou prostredníctvom PayPal viete uskutočniť BEZ nutnosti registrácie v systéme PayPal. Potrebná základná znalosť anglického jazyka a znalosť systému – v opačnom prípade ako vhodné alternatívne riešenie odporúčame platbu kartou cez slovenský platobný modul Cardpay, v objednávkovom formulári taktiež označený ako „platobná karta“.

Platba vopred platobnou kartou - CardPay

Momentálne používame platobný modul CardPay akceptujúci VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard, Diners Club, prípadne ďalšie.

Dobierka

Tovar je odosielaný najneskôr v nasl. prac. deň od potvrdenia objednávky ak nie je uvedené inak. Platíte na pošte, resp. vášmu doručovateľovi/ľke, kuriérovi alebo na výdajnom mieste. 

DOPRAVA

Momentálne využívame služby spoločnosti GEIS - Geis parcel (kuriér) alebo Geis Point (výdajné miesto) s doručovaním 1 - 2 prac. dni, Slovenskej pošty - Balík na adresu alebo na poštu (2 - 4 prac. dni), doporučená listová zásielka (1 - 2 prac. dni).

V prípade poštových zásielok a ak nie ste zastihnutý/á, váš doručovateľ/ka alebo poštový kuriér by Vám mali nechať vo vašej schránke oznámenie o uložení zásielky (alternatívne Vás pošta môže informovať SMS správou alebo emailom) a vaša miestna pobočka pošty uchováva zásielku na svojom sklade po dobu 18 kal. dní. V prípade, ak by ste takéto oznámenie neobdržali, prosíme kontaktujte nás kvôli podaciemu číslu alebo ďalším postupom. V prípade doručovania kuriérom by Vás mal kuriér telefonicky kontaktovať pred doručením. V prípade ak zásielku nemôžete prevziať je možná dohoda s kuriérom na náhradnom termíne doručenia alebo presmerovanie zásielky cez systém prepravnej spoločnosti. V prípade nezastihnutia sa kuriérska služba pokúsi o opätovné doručenie v nasledujúci prac. deň. Zásielky GEIS point sa uchovávajú na zvolenom výdajnom mieste po dobu 7 dní.

Výnimkou pre spomenuté dodacie lehoty vyššie sú produkty, pri ktorých je spomenutá dlhšia dodacia doba - tu sa dodacia doba predlžuje na čas stanovený v popise produktu.

Dodatočné informácie k doprave

1) O celom procese sa snažíme zákazníka priebežne informovať. Vo väčšine prípadov nedochádza ku žiadnemu omeškaniu. V prípade ak by nastala akákoľvek nezvyčajná situácia alebo podozrivé meškanie zásielky, prosíme Vás okamžite nás kontaktovať.

2) Zákazník je povinný skontrolovať prepravný obal zásielky (obálku, krabicu a pod.) a prevziať ju len ak nie je poškodená. V opačnom prípade je nutné prevzatie zásielky odložiť alebo odmietnuť (napr. v prípade odloženia pošta zásielky uchováva po dobu 18 dní na svojom sklade) a kontaktovať nás pre dohodnutie ďalšieho postupu. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite po prevzatí zásielky. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nebudú akceptované. Výnimkou sú zimné mesiace kedy odporúčame tovar po prijatí ponechať v balení pár hodín po prenose z chladného do teplého prostredia. V opačnom prípade by mohla skondenzovaná voda výrobok poškodiť. Týka sa to najmä elektroniky.

 

Záruka a reklamácia

Záruka: poskytujeme záruku na bezproblémovú prevádzku zariadenia a jeho príslušenstva v trvaní minimálne 24 mesiacov + extra 18 dní (čo je maximálna lehota na prevzatie tovaru z pošty – bez ohľadu či bol tovar prevzatý osobne alebo doručovaný kuriérom či poštou) ak nie je stanovené inak (napr. 36 mesiacov alebo viac). Záruka je neplatná ak bol pozmenený výrobok alebo jeho podstatná súčasť, typ výrobku, prípadne jeho výrobné číslo alebo sú tieto nečitateľné.

Záruka sa nevzťahuje na vady zapríčinené:

  • Používaním výrobku, ktorý je v rozpore s návodom na obsluhu.
  • Mechanickým poškodením.
  • Priamym kontaktom výrobku s vodou či inými tekutinami, ktoré vtiekli do vnútra (výnimkou sú výrobky, ktoré sú určené na použitie pod vodou).
  • Nevhodným skladovaním a používaním vo vlhkom, prašnom či chemicky alebo ináč agresívnom prostredí.
  • Zásahom nepovolanej osoby.
  • Elektrostatickým výbojom.

Záruka sa nevzťahuje na:

  • Chyby zavinené neodborným zaobchádzaním.
  • Závady spôsobené nadmerným mechanickým opotrebením.
  • Prirodzené opotrebovanie vonkajších povrchov.
  • Poškodenie v dôsledku havárie, živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného      poškodenia, poveternostných podmienok.
  • Bežné opotrebovanie výrobku vzniknuté jeho používaním (vrátane straty kapacity batérie).

V prípade rozporu tovaru so zmluvou/popisom/návodom má kupujúci nárok žiadať o:

a) bezplatné uvedenie výrobku do stavu odpovedajúceho zmluve prostredníctvom opravy.

b) primerané zníženie kúpnej ceny, resp. náhrady (záruka sa potom už nevzťahuje na vadnú súčasť výrobku).

c) výmenu výrobku za nový.

d) vrátenie obstarávacej ceny výrobku.

Postup:

Predajca má vzhľadom na okolnosti a povahu výrobku právo sa rozhodnúť či bude daný výrobok opravený, vymenený za nový alebo bude kupujúcemu vrátená obstarávacia cena výrobku už pri prvej reklamácii. Kupujúci má právo na definitívne vrátenie peňazí až pri tretej reklamácii počas záručnej doby, čo v praxi znamená, že pri tretej reklamácii už predajca nemá právo sa rozhodnúť či bude výrobok znovu opravovaný, ale musí bezodkladne vyhovieť žiadosti kupujúceho o vrátenie peňazí.

Doba vybavenia reklamácie sa do záručnej doby nepočíta, čo v praxi znamená, že o túto dobu sa záručná doba predĺži. Väčšina reklamácií je vybavená okamžite. V niektorých prípadoch – ak je nevyhnutný odborný servis, sa táto doba môže predĺžiť na maximálne 30 kalendárnych dní.

Pre vybavenie reklamácie je kupujúci povinný predajcovi poskytnúť minimálne kópiu dokladu o kúpe (emailom alebo priložený v zásielke). V prípade straty takéhoto dokladu predajca môže kupujúcemu vyhovieť ak sa podarí pôvodnú objednávku v systéme predajcu nájsť a identifikovať na základe emailu, čísla objednávky, mena zákazníka a pod.

Kupujúci musí vopred oznámiť svoj zámer tovar reklamovať, a to buď emailom na reklamacie@kupteraz.sk alebo na tento účel použije elektronický formulár (nájdete tu, druhý v poradi).

Prepravu reklamovaného výrobku od kupujúceho k predajcovi zaistí predajca za pomoci svojej zmluvnej prepravnej spoločnosti a na svoje náklady. V prípade ak sa kupujúci rozhodne reklamovaný výrobok zaslať na adresu predajcu iným spôsobom ako je prepravná spoločnosť, ktorú predajca na vrátenia tovaru ponúka a používa, môže tak kupujúci spraviť, ale tieto náklady      nebudú kupujúcemu preplatené. Ak kupujúci predajcu vopred nekontaktuje, teda pošle tovar na reklamáciu bez akéhokoľvek predošlého avíza a zároveň sa preukáže neoprávnenosť reklamácie tak si náklady súvisiace s poslaním tovaru naspäť hradí kupujúci.

Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením obstarávacej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná alebo elektronická (e-mailová) výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Za obstarávaciu cenu sa pre účely obchodných podmienok považuje cena, ktorú kupujúci za tovar zaplatil plus náklady na prepravu tovaru ku kupujúcemu, teda je to suma zhodná so sumou na daňovom doklade.

Zamietnutie reklamácie zákazníka a odborné posúdenie znalcom 

Jedným z možných spôsobov ukončenia reklamačného konania voči zákazníkovi je zamietnutie reklamácie. Aby však bolo takéto zamietnutie odôvodnené a nemohlo zákazníka ako spotrebiteľa poškodiť, musí mať zákazník možnosť nechať zhodnotiť vady výrobku a ich pôvod nezávislou treťou stranou. 

Ak zákazník uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy výrobku, môže byť jeho reklamácia zamietnutá výhradne na základe výsledkov odborného posúdenia. Odborné posúdenie pritom môže vykonať len znalec, autorizovaná alebo notifikovaná osoba, osoba oprávnená výrobcom na vykonávanie záručných opráv – takzvaná určená osoba. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia znáša v tomto prípade všetky naň vynaložené náklady predávajúci.

V prípade, že zákazník uplatní reklamáciu výrobku až po uplynutí 12 mesiacov od kúpy, môže predajca reklamáciu zamietnuť na základe vlastného posúdenia. Avšak aj v takomto prípade je predajca povinný zákazníka poučiť o možnosti zaslať výrobok na odborné posúdenie. Náklady spojené s odborným posúdením znáša v tejto situácii zákazník len v prípade, ak výrobok zašle na odborné posúdenie znalcovi, autorizovanej alebo notifikovanej osobe. Ak výrobok zákazník zašle pre tento účel určenej osobe (záručnému servisu), znáša aj v tomto prípade náklady predajca, a to bez ohľadu na výsledok posúdenia. Ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť predajcu za vadu, má zákazník právo uplatniť reklamáciu znova, túto reklamáciu potom nie je možné zamietnuť. Zároveň je predajca do 14 dní odo dňa jej uplatnenia povinný uhradiť zákazníkovi všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie. 

Alternatívny spôsob riešenia sporov

  1. Vážený spotrebiteľ. Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú adresu: reklamacie@kupteraz.sk  
  2. Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú emailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením, potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 a Zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.
  3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  4. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.4.2016 je tu: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
  5. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk
  6. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.:
  • ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur;
  • ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne.
  1. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK. Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
  2. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

Batéria má charakter spotrebného materiálu, má svoju dobu prevádzky, schopnosti a životnosti, ktoré sú závislé od spôsobu používania. Záruka sa nevzťahuje na úbytok kapacity batérie ani na jej úplnú stratu spôsobenú bežným používaním a dobou používania. Výrobnou vlastnosťou predávanej batérie je schopnosť zachovať si rovnakú kvalitu ako v čase predaja len po dobu 6 mesiacov, pričom po tejto lehote sú akékoľvek prejavy vo vlastnostiach batérie v podobe úbytku jej výkonnosti už len prejavom jej prirodzeného opotrebenia, čo nie je považované za vadu batérie.

Kalibračné certifikáty a servis

Naša internetová predajňa sa nezaraďuje medzi špecializované obchody so špecifickým druhom tovaru a príslušným odborným servisom, ale jeho sortiment je skôr širšej povahy. Ponúkané produkty sú v súlade s požiadavkami o zhode (CE, ceritificate of comformity). Tieto certifikáty sú u výrobcu a na požiadanie by mali byť ich kópie dostupné. K niektorým produktom je však možné od príslušných úradov, ústavov či spoločností nad rámec získať kalibračné či iné certifikáty. Táto činnosť a všetky náklady súvisiace s touto činnosťou sú výslovne voľbou kupujúceho a predajca ich svojim zákazníkom neuhrádza a neprepláca a to v oboch - či v prípade kladného alebo záporného výsledku / stanoviska príslušného úradu, ústavu, spoločnosti. To isté platí v prípade servisu - akýkoľvek servis, údržba či iné opravy bez písomného súhlasu predajcu nie sú zákazníkovi preplácané.

 

Posledná aktualizácia dňa 24.1.2017

 

 

M2RkODg5Z