S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Potrebujete viac informacii k výrobkom?

Kontaktujte nás tu

 

 

NOVINKY

arr3Predĺžená záruka na 3 rokyPočnúc 16.1.2017 sme hromadne zaviedli automatické predĺženie záruky na 3 roky pre všetky... arr3Registrácia u nás nie je požadovanáRegistrácia na stránke nie je povinná pre uskutočnenie objednávky. Nakupujte priamo bez akéhokoľvek... arr3Český zákazník?Ďakujeme za Váš záujem o naše produkty. Každodenne zasielame aj do Českej republiky. Českým... arr35%-ná zľava pre držiteľov karty Egocard!Sme partnerom Egocard a majitelia kariet Egocard si u nás môžu uplatniť zľavu vo výške 5% na všetok...

KONTAKTY

Varga Trade s.r.o.
Perecká 38
Levice
tel: 0918 974 970
info@kupteraz.sk

TOVAR V AKCII

Cena vr. RP 44,00 €
Skladom
Cena vr. RP 56,00 €
Skladom
Cena vr. RP 34,00 €
Skladom

Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY

 

A. Základné údaje

Obchodný názov: Varga Trade s.r.o.

Sídlo: Mochovská 32, 93405 Levice, SR

Sklad, osobné prevzatia, vrátenia: Perecká 38, 93405 Levice, SR

IČO: 46043357

IČ DPH: SK2023202137

Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Vložka číslo: 28483/N. Spoločnosť je platcom DPH. Zastúpená konateľom Gabriel Varga.

 

Čísla účtov pre Slovenských zákazníkov:

Fio banka Slovensko:

Klasický tuzemský formát: 2700116644 /8330

IBAN: SK21 8330 0000 0027 0011 6644

BIC kód/SWIFT: FIOZSKBAXXX

Tatra banka:

Klasický tuzemský formát: 2927864831 /1100

IBAN: SK36 1100 0000 0029 2786 4831 

BIC kód/SWIFT: TATRSKBX

Číslo účtu v CZK pre Českých zákazníkov:

Fio banka Česká republika:

Klasický "český tuzemský" formát: 2800116641 /2010

IBAN: CZ38 2010 0000 0028 0011 6641

BIC kód/SWIFT: FIOBCZPPXXX

Adresa PayPal pre platby v EUR/CZK: objednavky@kupteraz.sk

 

Miesto osobného prevzatia: Sklad na adrese Perecká 38, Levice. Zákazníkov ale upozorňujeme, že týmto skladom nie sú všetky produkty (menšia časť produktov môže byť aj na externom sklade). Osobnému prevzatiu preto musí predchádzať objednávka cez systém internetového obchodu, prípadne emailová alebo telefonická objednávka, a spätné potvrdenie o fyzickej dostupnosti tovaru skladom v Leviciach (čo zvyčajne býva do pár minút až 2-3 prac. dní).

Kontaktné údaje:

Tel: +421 918 974 970

Email: info@kupteraz.sk

 

B. Objednávka

Kúpna zmluva, na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Za záväzné sa považuje potvrdenie telefonické (verbálne, SMS) alebo e-mailové po predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky. Predávajúcim potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany. Za podstatné sa považujú hlavne obsah objednávky (popis tovaru a jeho množstvo), cena za tovar, prepravu alebo ďalšie služby, kompletná suma s DPH, spôsob a približný termín doručenia. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar. Recyklačné poplatky sú už zahrnuté v cene tovaru.

 

C. Storno objednávky / odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany predajcu

Predajca si vyhradzuje právo stornovať objednávku, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy v týchto prípadoch:

* objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily a pod.)

* tovar nie je skladom. V prípade, že táto situácia nastane, predajca bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny a nákladov na prepravu, bude mu táto suma prevedená späť na jeho účet bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14-tich kalendárnych dní.

* v prípade ak sa ukáže, že kupujúci v minulosti neprevzal zásielku alebo nedodržal obchodné podmienky alebo sa správal akýmkoľvek iným nevhodným spôsobom. Predajca bude včas kupujúceho informovať e-mailom alebo telefonicky o zamietnutí potvrdenia objednávky. V prípade, že kupujúci už zaplatil, platí vyššie uvedené.

 

D. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho - spotrebiteľa (na základe zmluvy uzavretej na diaľku)

Kupujúci má v súlade s platnými právnymi predpismi o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru, resp. prevzatím jeho poslednej súčasti či kusu (v prípade zmluvy o viacerých kusoch či tovaru pozostávajúceho z viacerých súčastí). Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy (tj. aj v čase od objednávky po doručenie tovaru).

Predajca nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predajcom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predajcom.

Odstúpiť môže kupujúci tak, že túto skutočnosť oznámi predajcovi vopred písomne, emailom alebo na základe elektronického formulára na odstúpenie od zmluvy nájdete tu, prvý v poradí, ktorý kupujúci vyplní a odošle najneskôr do 14 kalendárnych dní od prijatia tovaru. (Aktuálne kontaktné údaje predajcu nájdete v úvode obchodných podmienok). Po odoslaní takéhoto oznámenia je kupujúci povinný odoslať tovar späť na adresu predajcu najneskôr do 14 kalendárnych dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy. Kupujúci znáša všetky náklady a riziká súvisiace s vrátením tovaru. Predajca je povinný zabezpečiť prepravu a teda aj znášať náklady iba pri vrátení tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom poštových služieb.

Spôsob vrátenia tovaru je voľba kupujúceho, tovar však odporúčame doniesť osobne alebo dôkladne zabaliť a poslať doporučene, prípadne poistene (u drahšieho tovaru) nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu či poškodenia na ceste k nám. (Doporučene neznamená na dobierku! Vrátenie tovaru formou dobierky nebude akceptované, resp. dobierka nebude prevzatá!).

Predajca je povinný bez zbytočného odkladu (najneskôr však do 14 kalendárnych dní od prijatia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy posúdiť stav vráteného tovaru, vystaviť dobropis a peňažnú sumu vrátiť kupujúcemu. Suma za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Predajca musí vrátiť túto sumu kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, prípadne iným spôsobom ak sa predajca a kupujúci tak dohodnú. (napr. ak si kupujúci zvolil dobierku, predajca je povinný mu peniaze vrátiť prostredníctvom poštovej poukážky, ale môže tak spraviť aj bankovým prevodom ak kupujúci súhlasí. Pri platbách s platobnou kartou má predajca možnosť vrátiť peniaze len bankovým prevodom na účet, ku ktorému kupujúceho karta patrí. Pri platbe cez paypal je vrátenie rovnako na paypal, a pod).

Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie základných vlastností a funkčnosti tovaru (poškodenie, neúplný obsah, chýbajúce balenie, opotrebovaný alebo znečistený tovar a pod). Kupujúci nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predajca nesplnil informačnú povinnosť o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci nemá právo na odstúpenie od zmluvy v prípade tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.

Kupujúci bol oboznámený s vyššie uvedenými právami, povinnosťami a možnosťami a „zakliknutím“ súhlasu s obchodnými podmienkami, bez ktorého nie je možné v objednávke pokračovať (Tento súhlas nie je na webovom sídle predajcu automaticky „zakliknutý“). Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša kupujúci. (V prípade telefonickej objednávky, objednávky uskutočnenej emailom alebo iným prostriedkom či prostredníctvom iného webového sídla je kupujúcemu posielané aj Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy, a to emailom alebo písomne spolu s tovarom.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho pri osobnom prevzatí: Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho sa vzťahuje aj pri osobnom prevzatí tovaru. Podmienky pre stav vráteného tovaru sú rovnaké ako pri zmluve uzavretej na diaľku.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho - podnikateľa (nákup na IČO): predajca môže takéto odstúpenie akceptovať, ale nemusí. S ohľadom na rôznorodosť tovaru a činnosť právnickej osoby, fyzickej osoby - živnostníka je každý prípad riešený individuálne.

 

E. Dodacie podmienky

Dodanie objednaného tovaru bude podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne. V prípade dostupnosti tovaru (tzv. tovaru skladom) je to zvyčajne do 1 až 4 pracovných dní (napr. GEIS 1-2 prac. dni, Sl. pošta 2-4 prac. dni). Pri tovare, ktorý je externým skladom sa odhadovaná doba doručovania predlžuje o číselný údaj uvedený pri dostupnosti tovaru (napr. +2, 3, 7 dní a pod). Vo výnimočných prípadoch (napr. ak tovar nie je skladom, v prípade dovolenky a pod.) a po dohovore s kupujúcim môže byť dodacia lehota dlhšia. Predávajúci si taktiež vyhradzuje právo predĺženia spomínanej lehoty v prípadoch ak zanechá oznámenie o odcestovaní / dovolenke na hlavnej strane svojho internetového obchodu alebo v podobnej sekcii, kde je takéto oznámenie jasne viditeľné pred realizovaním objednávok, alebo takéto oznámenie zašle kupujúcemu e-mailom pred potvrdením objednávky. Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúcim (V prípade objednávky zo zahraničia v rámci EU, ak je kupujúci platca DPH a faktúra je vystavená bez DPH je možné zaslanie tovaru iba na adresu sídla spoločnosti, prípadne jej oficiálnej prevádzky). Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na uvedené miesto. Za uvedené miesto sa považujú domová brána, prvé dvere bytového domu a podobne. Prepravca môže, ale nie je povinný dodať tovar na špecifické poschodie v bytovom dome. V prípade ak je služba dodania tovaru až k bytovým dverám dostupná, bude uvedená v možnostiach pre dopravu. Súčasťou dodávky nie je inštalácia ak nie je uvedené inak. Dopravu na adresu určenia zaisťuje (objednáva) predávajúci. Zásielka s tovarom obsahuje daňový doklad. Faktúra – daňový doklad alebo pokladničný doklad - blok taktiež slúžia ako dodací a záručný list. V osobitných prípadoch sa k niektorým produktom pridáva aj zvlášť záručný list. Záručná doba začína plynúť dňom uvedeným na daňovom doklade (na tovar však poskytujeme záruku v trvaní minimálne 24 mesiacov + 18 dní, čo je maximálna doba uskladnenia zásielky na pošte.

Spätný odber: podľa zákona o odpadoch ponúkame zákazníkom možnosť bezplatného odberu starého tovaru / elektrospotrebiča rovnakého funkčného zamerania a formou kus za kus. Starý spotrebič možno doviezť na adresu pre osobné prevzatia (Perecká 38, Levice). Starý spotrebič možno odovzdať aj kuriérovi , ale len po predchádzajúcej dohode s predajcom a za prepravný poplatok. (Je totiž nutné, aby sme takúto spätnú prepravu u prepravnej spoločnosti objednali vopred a nemusí to byť tá istá spoločnosť, ktorá Vám tovar dovezie). Pre viac informácii nás kontaktujte telefonicky.

 

F. Ochrana osobných údajov a registrácia zákazníka - vernostný program

V zmysle zákona č. 122/2013 Z.z. SR o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (Zákon č. 84/2014 Z. z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov) kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje svoj súhlas so spracovaním a uchovávaním jeho osobných údajov, ktoré sú potrebné pre činnosť predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich evidovaných a registrovaných informačných systémoch. Za tieto osobné údaje sa považujú najmä: Meno, priezvisko, dodacia adresa, prípadne fakturačná adresa, telefonický a emailový kontakt kupujúceho. Kupujúci, v prípade ak je občanom iného členského štátu Európskej únie ako Slovenska zároveň týmto potvrdzuje, že dáva svoj súhlas aj s cezhraničným prenosom osobných údajov do Slovenskej republiky. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci kedykoľvek odvolať (osobne, telefonicky, e-mailom, písomne v liste). Údaje budú následne z registrovaných informačných systémov vymazané bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 1 mesiaca. Predávajúci umožňuje vo svojich internetových obchodoch nákup bez registrácie, ale v prípade ak sa zákazník zaregistroval (napr. za účelom vernostného programu) a želá si svoje osobné údaje zaktualizovať, môže tak spraviť priamo na stránke internetového obchodu ihneď po prihlásení.

Predávajúci vyhlasuje, že súhlas kupujúceho si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo iných povinností ustanovených predávajúcemu. V prípade ak kupujúci nesúhlasí so spracovaním svojich osobných údajov v registrovaných informačných systémoch predávajúceho, má možnosť svoju objednávku uskutočniť telefonicky.

 

G. Zoznam IS (informačných systémov) a tretích strán

Registrované IS predávajúceho na Úrade na ochranu osobných údajov, resp. systémy podliehajúce oznamovacej povinnosti (podľa novely z apríla 2014): internetový obchod (reg. čislo 201407602), emailový klient (reg. číslo 201407600).

Evidované IS: Skladové hospodárstvo a fakturácia,

Sprostredkovatelia: účtovná kancelária A.S.D. spol. s r.o., SK IČO: 44635443,

Tretie strany podľa §10 zákona č. 122/2013 Z.z: Daňový úrad SR / Finančná správa SR, Slovenská pošta a.s., Česká pošta, s.p., Geis SK s.r.o., Geis Parcel CZ s.r.o., PPL CZ s.r.o., MINET s.r.o. (SK), Pricemania s. r. o. (SK), Heureka Shopping s.r.o. (SK, CZ), Orgány činné v trestnom konaní (SK), BREL, spol. s r.o. (SK), Gebrüder Weiss, s.r.o. (SK), FROGMAN s.r.o. (CZ, pošta bez hraníc), Uloženka s.r.o. (CZ), Uloženka Slovakia s.r.o., BORGY CZ, a.s., BORGY SK s.r.o.,

Tretie strany - príjemcovia (iba k nahliadnutiu v prípade napr. auditu): ASEKOL SK s.r.o. IČO: 45602689, ENVI-PAK, a. s. SK IČO: 35858010, ASEKOL a.s. CZ IČ: 27373231

 

H. Registrácia, tzv. vernostný program

Registrácia kupujúceho v internetovom obchode pre účely uskutočnenia objednávky nie je povinná, prináša však mnoho výhod. Registrovaný kupujúci teda zároveň udeľuje predávajúcemu súhlas na zasielanie noviniek, reklám a ďalších oznámení týkajúcich sa marketingovej činnosti internetového obchodu. Tento súhlas môže kupujúci kedykoľvek zrušiť v sekcii „Newsletter“ a to potvrdením voľby „Nie, nesúhlasím“ a uvedením emailovej adresy, ktorú má v systéme internetového obchodu registrovanú.

 

I. Platba a doprava

Osobné prevzatie

Je možné uskutočniť na adrese skladu – Perecká 38, Levice (zadná časť budovy) po predchádzajúcej telefonickej alebo systémovej objednávke, a následnom potvrdení o fyzickej dostupnosti z našej strany. Nie všetky produkty sú fyzicky v Leviciach, menšia časť je na externom sklade. Pri osobnom prevzatí priamo u nás môžete za tovar zaplatiť iba hotovosťou. Osobným prevzatím možno chápať aj vyzdvihnutie tovaru na niektorom z výdajných miest partnerov (napr. GEIS point, uloženka atď.). Presný a aktuálny zoznam výdajných miest Vám eshop poskytne automaticky. Na väčšine výdajných miest možno platiť aj platobnou kartou.

Platba vopred bankovým prevodom alebo cez Tatrapay

Čísla účtov obdržíte v potvrdzovacom emaily alebo nájdete aj v obchodných podmienkach. Pri voľbe Tatrapay Vás systém automaticky naviguje do platobného systému Tatra banky. 

Emailová alebo kartová platba vopred na účet paypal

Emailová adresa paypal je spresnená v objednávkovom formulári alebo v sekcii „Kontakty“. Platbu kartou prostredníctvom PayPal viete uskutočniť BEZ nutnosti registrácie v systéme PayPal. Potrebná základná znalosť anglického jazyka a znalosť systému – v opačnom prípade ako vhodné alternatívne riešenie odporúčame platbu kartou cez slovenský platobný modul Cardpay, v objednávkovom formulári taktiež označený ako „platobná karta“.

Platba vopred platobnou kartou - CardPay

Momentálne používame platobný modul CardPay akceptujúci VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard, Diners Club + ďalšie.

Dobierka 

Platíte v hotovosti na pošte, resp. vášmu doručovateľovi/ľke, kuriérovi alebo na výdajnom mieste. Niektorí prepravcovia umožňujú aj platby kartou.

 

Doprava

Momentálne využívame nasledovné:

GEIS - Geis parcel SK/CZ (kuriér) alebo Geis Point SK/CZ (výdajné miesto) s doručovaním 1 - 2 prac. dni v rámci SR (2 - 3 prac. dní v rámci ČR), Slovenská pošta - Balík na adresu alebo na poštu (2 - 4 prac. dni). Ďalej používame službu Balík do ruky od Českej pošty alebo PPL CZ (príchod do 3 - 4 prac dní).

Vyššie spomenuté termíny príchodu zásielky sú orientačné, no zároveň najpravdepodobnejšie. V prípade poštových zásielok a ak nie ste zastihnutý/á, váš doručovateľ/ka alebo poštový kuriér by Vám mali nechať vo vašej schránke oznámenie o uložení zásielky (alternatívne Vás pošta môže informovať SMS správou alebo emailom) a vaša miestna pobočka pošty uchováva zásielku na svojom sklade po dobu 18 kal. dní (SR), 7 kal. dní (ČR). V prípade, ak by ste takéto oznámenie neobdržali, prosíme kontaktujte nás kvôli podaciemu číslu alebo ďalším postupom.

V prípade doručovania kuriérom by Vás mal kuriér (GEIS, PPL) telefonicky kontaktovať pred doručením. V prípade ak zásielku nemôžete prevziať je možná dohoda s kuriérom na náhradnom termíne doručenia alebo presmerovanie zásielky cez systém prepravnej spoločnosti. V prípade nezastihnutia sa kuriérska služba pokúsi o opätovné doručenie v nasledujúci prac. deň. Zásielky GEIS point sa uchovávajú na zvolenom výdajnom mieste po dobu 7 dní, PPL 5 dní.

Doručovacie a úložné lehoty sa môžu meniť s novými podmienkami prepravcov. Tie sa však snažíme aktualizovať v najkratšej možnej dobe aj v obchodných podmienkach.

Výnimkou pre spomenuté dodacie lehoty vyššie sú produkty, pri ktorých je spomenutá dlhšia dodacia doba - tu sa dodacia doba predlžuje na čas stanovený v popise produktu.

Dodatočné informácie k doprave

1) O celom procese sa snažíme zákazníka priebežne informovať. Vo väčšine prípadov nedochádza ku žiadnemu omeškaniu. V prípade ak by nastala akákoľvek nezvyčajná situácia alebo podozrivé meškanie zásielky, prosíme Vás okamžite nás kontaktovať.

2) Zákazník je povinný skontrolovať prepravný obal zásielky (obálku, krabicu a pod.) a prevziať ju len ak nie je poškodená. V opačnom prípade je nutné prevzatie zásielky odložiť alebo odmietnuť (napr. v prípade odloženia pošta zásielky uchováva po dobu 7/18 dní na svojom sklade) a kontaktovať nás pre dohodnutie ďalšieho postupu. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite po prevzatí zásielky. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nebudú akceptované.

 

J. Záruka a reklamácia

Záruka: poskytujeme záruku na bezproblémovú prevádzku zariadenia a jeho príslušenstva v trvaní 24 mesiacov + extra 18 dní (čo je maximálna lehota na prevzatie tovaru z pošty – bez ohľadu či bol tovar prevzatý osobne alebo doručovaný kuriérom či poštou) ak nie je stanovené inak (napr. 36 mesiacov alebo viac). Záruka je neplatná ak bol pozmenený výrobok alebo jeho podstatná súčasť, typ výrobku, prípadne jeho výrobné číslo alebo sú tieto nečitateľné.

Záruka sa nevzťahuje na vady zapríčinené:

  • Používaním výrobku, ktorý je v rozpore s návodom na obsluhu.
  • Mechanickým poškodením.
  • Priamym kontaktom výrobku s vodou či inými tekutinami, ktoré vtiekli do vnútra (výnimkou sú výrobky, ktoré sú určené na použitie pod vodou).
  • Nevhodným skladovaním a používaním vo vlhkom, prašnom či chemicky alebo ináč agresívnom prostredí.
  • Zásahom nepovolanej osoby.
  • Elektrostatickým výbojom.

Záruka sa nevzťahuje na:

  • Chyby zavinené neodborným zaobchádzaním.
  • Závady spôsobené nadmerným mechanickým opotrebením.
  • Prirodzené opotrebovanie vonkajších povrchov.
  • Poškodenie v dôsledku havárie, živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok.
  • Bežné opotrebovanie výrobku vzniknuté jeho používaním (vrátane straty kapacity batérie).

V prípade rozporu tovaru so zmluvou/popisom/návodom má kupujúci nárok žiadať o:

a) bezplatné uvedenie výrobku do stavu odpovedajúceho zmluve prostredníctvom opravy.

b) primerané zníženie kúpnej ceny, resp. náhrady (záruka sa potom už nevzťahuje na vadnú súčasť výrobku).

c) výmenu výrobku za nový.

d) vrátenie obstarávacej ceny výrobku.

Postup:

Predajca má vzhľadom na okolnosti a povahu výrobku právo sa rozhodnúť či bude daný výrobok opravený, vymenený za nový alebo bude kupujúcemu vrátená obstarávacia cena výrobku už pri prvej reklamácii. Kupujúci má právo na definitívne vrátenie peňazí až pri tretej reklamácii počas záručnej doby, čo v praxi znamená, že pri tretej reklamácii už predajca nemá právo sa rozhodnúť či bude výrobok znova opravovaný, ale musí bezodkladne vyhovieť žiadosti kupujúceho o vrátenie peňazí.

Doba vybavenia reklamácie sa do záručnej doby nepočíta, čo v praxi znamená, že o túto dobu sa záručná doba predĺži. Väčšina reklamácií je vybavená okamžite. V niektorých prípadoch – ak je nevyhnutný odborný servis, sa táto doba môže predĺžiť na maximálne 30 kalendárnych dní.

Pre vybavenie reklamácie je kupujúci povinný predajcovi poskytnúť minimálne kópiu dokladu o kúpe (emailom alebo priložený v zásielke). V prípade straty takéhoto dokladu predajca môže kupujúcemu vyhovieť ak sa podarí pôvodnú objednávku v systéme predajcu nájsť a identifikovať na základe emailu, čísla objednávky, mena zákazníka a pod.

Kupujúci musí vopred oznámiť svoj zámer tovar reklamovať, a to buď emailom na info@kupteraz.sk alebo na tento účel použije elektronický reklamačný formulár (nájdete tu, druhý v poradi). Nakoľko sa ku každej reklamácii pristupuje individuálne a niektoré produkty sú zasielané priamo do servisu alebo k distribútorovi, a niektoré sú najprv doručené k nám, tak Vás žiadame neposielať nám tovar bez predošlého kontaktu a vyčkania na ďalšie inštrukcie. Urýchlené konanie bez predošlej dohody zo strany zákazníka v tomto prípade môže viesť len k predĺženiu doby na vybavenie reklamácie.

Prepravu reklamovaného výrobku od kupujúceho zaistí predajca za pomoci svojej zmluvnej prepravnej spoločnosti alebo prepravnej spoločnosti servisného strediska a na svoje náklady (platí pre územie SR). Prepravu reklamovaného výrobku z Českej republiky môže rovnako zaistiť predajca podľa aktuálnych možností pre ČR, ale nemusí v prípade ak je tovar možné vrátiť prostredníctvom Českej pošty (v prípade opodstatnenej reklamácie sú poštové náklady kupujúcemu preplácané). V prípade ak sa kupujúci rozhodne reklamovaný výrobok vrátiť iným spôsobom ako je prepravná spoločnosť, ktorú predajca alebo servisné stredisko na vrátenia tovaru ponúka a používa, môže tak kupujúci spraviť, ale tieto náklady nebudú kupujúcemu preplatené. Ak kupujúci predajcu vopred nekontaktuje, teda pošle tovar na reklamáciu bez akéhokoľvek predošlého avíza a zároveň sa preukáže neoprávnenosť reklamácie tak si náklady súvisiace s poslaním tovaru naspäť hradí kupujúci.

Vo všetkých prípadoch je nutné aj reklamovaný tovar dôkladne zabaliť, aby nedošlo k ďalšiemu poškodeniu, napr. ak je u výrobku reklamovaná nefunkčnosť a výrobok sa vráti vážne mechanicky poškodený v dôsledku neopatrného zabalenia, tak reklamácia nemusí byť uznaná.

Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením obstarávacej ceny výrobku (+ poštové náklady českej pošty ak sú), vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná alebo elektronická (e-mailová) výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Za obstarávaciu cenu sa pre účely obchodných podmienok považuje cena, ktorú kupujúci za tovar zaplatil plus náklady na prepravu tovaru ku kupujúcemu, teda je to suma zhodná so sumou na daňovom doklade.

Zamietnutie reklamácie zákazníka a odborné posúdenie znalcom

Jedným z možných spôsobov ukončenia reklamačného konania voči zákazníkovi je zamietnutie reklamácie. Aby však bolo takéto zamietnutie odôvodnené a nemohlo zákazníka ako spotrebiteľa poškodiť, musí mať zákazník možnosť nechať zhodnotiť vady výrobku a ich pôvod nezávislou treťou stranou.

Ak zákazník uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy výrobku, môže byť jeho reklamácia zamietnutá výhradne na základe výsledkov odborného posúdenia. Odborné posúdenie pritom môže vykonať len znalec, autorizovaná alebo notifikovaná osoba, osoba oprávnená výrobcom na vykonávanie záručných opráv – takzvaná určená osoba. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia znáša v tomto prípade všetky naň vynaložené náklady predávajúci.

V prípade, že zákazník uplatní reklamáciu výrobku až po uplynutí 12 mesiacov od kúpy, môže predajca reklamáciu zamietnuť na základe vlastného posúdenia. Avšak aj v takomto prípade je predajca povinný zákazníka poučiť o možnosti zaslať výrobok na odborné posúdenie. Náklady spojené s odborným posúdením znáša v tejto situácii zákazník len v prípade, ak výrobok zašle na odborné posúdenie znalcovi, autorizovanej alebo notifikovanej osobe. Ak výrobok zákazník zašle pre tento účel určenej osobe (záručnému servisu), znáša aj v tomto prípade náklady predajca, a to bez ohľadu na výsledok posúdenia. Ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť predajcu za vadu, má zákazník právo uplatniť reklamáciu znova, túto reklamáciu potom nie je možné zamietnuť. Zároveň je predajca do 14 dní odo dňa jej uplatnenia povinný uhradiť zákazníkovi všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie.

Alternatívny spôsob riešenia sporov

  1. Vážený spotrebiteľ. Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú adresu: reklamacie_vratenia@mattu.sk
  2. Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú emailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením, potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 a Zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.
  3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  4. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.4.2016 je tu: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
  5. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk.
  6. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr. ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur alebo ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne.
  7. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK. Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
  8. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

 

Batéria má charakter spotrebného materiálu, má svoju dobu prevádzky, schopnosti a životnosti, ktoré sú závislé od spôsobu používania. Záruka sa nevzťahuje na úbytok kapacity batérie ani na jej úplnú stratu spôsobenú bežným používaním a dobou používania. Výrobnou vlastnosťou predávanej batérie je schopnosť zachovať si rovnakú kvalitu ako v čase predaja len po dobu 6 mesiacov, pričom po tejto lehote sú akékoľvek prejavy vo vlastnostiach batérie v podobe úbytku jej výkonnosti už len prejavom jej prirodzeného opotrebenia, čo nie je považované za vadu batérie.

 

K. Kalibračné certifikáty a externý servis

Ponúkané produkty sú v súlade s požiadavkami o zhode (CE, ceritificate of comformity). Tieto certifikáty sú u výrobcu a na požiadanie by mali byť ich kópie dostupné. K niektorým produktom je však možné od príslušných úradov, ústavov či spoločností nad rámec získať kalibračné či iné certifikáty. Táto činnosť a všetky náklady súvisiace s touto činnosťou sú výslovne voľbou kupujúceho a predajca ich svojim zákazníkom neuhrádza a neprepláca a to v oboch - či v prípade kladného alebo záporného výsledku / stanoviska príslušného úradu, ústavu, spoločnosti. To isté platí v prípade servisu - akýkoľvek servis, údržba či iné opravy bez písomného súhlasu predajcu (zaslaného poštou, emailom) nie sú zákazníkovi preplácané.

 

 

Posledná aktualizácia dňa 11.11.2017

 

 

 

ZDY1ZjJm